måndag 9 juli 2012

En sån där dag...

Kul att du kommenterade tillbaka kicki :)
Sixten ailas lilla Sigge´:) Kärt barn har många namn :)

Var igår på hundträning Per var hemma med alla tre barnen, Hur kan de komma sig att jag får dåligt samvete när han är hemma med alla barnen för att han ska hinna med dom och inte känna sig stressad. Medans jag gör de varannan vecka och sköter hela hushållet ?
Hundträningen gick kanon hann till och med en liten promenad riktigt skönt men tragiskt att i juli måste man ha fleece tröja för inte frysa ihjäl :/
Hemma blev de vanliga diska hänga tvätt mata hundar och ducha stupade i säng för sedan kliva upp med Sixten efter en tjugo minuter. Ännu en sådan natt då sömnen blir för lite och mitt humör går åt helvete!

Mitt tålamod på morgonen blir värdelöst inser barnen har en inbyggd latmask i sig:
Funderar varför jag inte har hämtat tröjor åt dom?!
Medans jag lite irriterat svarar va ser jag ut som eran slav eller??
Inser de kommer bli en lång dag med en massa Måsten när jag egentligen hade velat åka till Piteå och sitta och surra med syster om allt och ingenting.

Idag blir de möblera om i köket ut med köksoffan för plocka in lite stolar iställe tror de kan bli riktigt bra :)
På torsdag som de ser ut nu blir vi barnlösa förutom Sigge då dom äldre ska på semester med farmor och farfar. Då blir de operation vardagsrum :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar