torsdag 15 september 2011

Hund dag :)

Dagen började med att jag å Per åkte ut å jaga med Speja. Inge skjutande men lite djur såg vi. Tre pippi fåglar och rumpan på en älg :)
Väldigt kul å se hur Speja jobbar hon är så duktig!

Sedan till stan för plocka upp Pers mamma innan vi rullade hemåt.
Hemma en sväng för sedan möta Jessica i drängsmark för lite hundträning.
Hade bara Solo med mig å han gick väldigt bra.

Har anmält mig till två lydnadsklass 3 så jag hoppas nu vi får ett första pris så vi kan satsa på eliten nästa år. Men har lite strul med en del moment!!

Ikväll blir de en lugn kväll. Per åkte å jaga en stund nere vid träsket.

Helgen ska tillbringas ute i skogen med spårning och träna lydnad:)
Per jagar hela helgen så då är jag helt ensam som tur var har jag Jessica som vill vara med mig! Måndag funderar jag på plocka Samuel med mig åka till Piteå å sova hos mamma och pappa.


Igår var förresten en helt underbar dag. Först kom syster till Skellefteå och som jag längtat efter henne. Vi åkte till Eddahallen och bada Mysigt å se hur Stor Alfred hade blivit. Mysig kille med glimten i ögonen :) Sedan åkte jag, Maria och Alfred till sjukhuset för vänta på ultraljudet.
Super nevös vart jag medans vi satt å vänta å inte vart de bättre då jag insåg Per skulle bli sen / inte hinna.
Men som tur var hann han precis innan de började och vi fick se vårat finaste pyre <3

Tala om vad lycklig jag blir då jag tänker på vad som växer i min mage å hur jag längtar tills den kommer ut :)

Hem å vilade lite middag sedan kom Per hem men älg kött så vi fick frysen fylld.

Ha de bra alla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar