fredag 16 september 2011

Spårning

Mötte upp Jessica idag efter tagit en mycket lugn morgon SKÖNT :)

Åkte till skogen för lägga spår hon till sina prickar å jag till Solo.
Å måste inse vilken pärla till hund jag har att spåra med. Men måste handla nå handskar då han ligger på som fan å jag gärna vill bromsa ner han i spåret.

I skogen mötte vi två kvinnor som frågade om vi kunde figga på bevakning. Och då jag aldrig sett eller provat bevakning tacka vi JA och fick se hur de funkar mycket intressant.

Till sandtaget med hundarna men då en av hundarna sprang in i Jokks rumpa var vi tvungen å vända då han fick himla ont lill killen :(

Hemma hos mig så drack vi te å fika lite. Alltid trevligt att umgås träna hund och surra på :) Otroligt glad att Jessica också bor i Skellefteå och att hon har samma hund intresse som jag.

Nu ikväll ska vi träffas några på hundklubben för olika aktiviteter så dit hade jag tänkt dyka.
Per ska jaga lördag, söndag så då får jag å hundarna roa oss bäst vi kan.

Och på måndag åker jag och Samuel för att sova hos mamma och pappa för träffa syster blir riktigt kul :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar