fredag 11 november 2011

Kvinnan i huset

Imorse tog kvinnan i huset ( Jag ;) ) på mig paltorna klappade gubben i arslet och for och tjäna in nå pengar till hushållet. Medans mannen i huset stannade hemma med förekläde skötte huset och hundar :D
De var iallfall så de nästan gick till ;) Han låg kvar i sängen då jag åkte.
Men han har iallfall hämtat taket till rundlogen.

Imorgon kommer taket alltså på rundlogen tjoho blir kul :)
Dom är fyra som ska bygga medans jag hjälper till så gott jag kan.
Lovad mat till dom som hjälper till så till lunch blir köttfärssoppa
och middag blir fetaostfyllda älgfärsbiffar med potatis å nån sås.
Till efterrätt serveras de en kaffetårta.

Ibland gör min sambo mig verkligen glad. De första han säger då man kommer hem från jobbet är tyvärr Theres de fanns inga semlor på Ica maxi. Jag letade jag blir glad att han tänker på mig :)
Men nu är de handlat så jag kan baka mumsiga semlor :D

Till middag ikväll blev de två bitar från de nybakade brödet med dressing sallad å älg kött så sjukt gott.
Nu blir de tv och salt å vinäger chips mums!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar